כיצד נולד רעיון בית גיל הזהב תל אביב

בעשורים האחרונים, במקביל להתפתחות הטכנולוגית ולהתפתחות הרפואית, נמצא כי תוחלת החיים אף היא מתארכת ואיתה גם תרבות הפנאי. תרבות הפנאי הפכה להיות נחלת הכלל אבל בעיקר נחלת המבוגרים, הילדים כבר יצאו מהבית, העבודה כבר לא תמיד מספקת ואולי כבר נכנסו לפנסיה והבית נשאר ריק.

לעיתים מתחילים לחוש כי החברים מתמעטים וכי חיי החברה כבר לא כמו שהיו. זו ההזדמנות למצוא חוגים חדשים ופעילויות להעשרה ופיתוח העצמי.

מחשבות אלו הביאו את משפ' רובינשטיין, היזמים והבעלים של בית גיל הזהב ת"א, לכדי רעיון חדשני – יצירת מקום בו האוכלוסייה הבוגרת תוכל לחיות באופן עצמאי בדירות משלהם אך יחד עם זאת הם יהיו מוקפים חברה, סיוע בשעת הצורך בתחומי: רפואה, אחזקה, ניקיון, מזון, שרותי דואר ושאר שירותים שכולנו זקוקים להם.

וכל אלו בבית אחד מרווח, אינטימי, חם ומסביר פנים לדייריו

בשנת 1982 רעיון "דיור מוגן" היה רעיון מהפכני, אם עד כה המסלול היה מעבר מהבית העצמאי לבית אבות שבו החיים מוכתבים באופן מלא. כאן התאפשר לדייר להמשיך לחיות חיים עצמאיים ועדיין לקבל סיוע בשעת הצורך מהעובדים הנמצאים כל הזמן לשרותו. כל זאת מבלי שיאלץ לטפל בנושאים כמו ארנונה, בטוח לאומי, וכערך מוסף הוא מקבל תוכנית תרבות ובידור ענפה, נופשים וטיולים אטרקטיביים, שרות רפואי צמוד, השגחה והגנה פיזית 24 שעות וזה רק על קצה המזלג.

מגזין הזהב